29 Haz 2018

Youtube’da nasıl reklam verilir?

Hepimiz bir şeyler izliyoruz. Ya mobil cihazlar üzerinden ya bilgisayarımızdan ya da tablet üzerinden bizi eğlendiren, meraklandıran, heyecanlandıran ve bilgilendirilen videolar için zamanımızı ayırıyoruz. Youtuber’lar, extream kanallar, diziler, filmler, şarkılar, klipler… Televizyonda bulamadığımız birçok içeriğe Youtube üzerinden ulaşıyoruz. WeAreSocial’ın verilerine göre 2017 yılında Türkiye’de en çok aratılan mecranın Youtube olduğunu düşündüğümüzde e-ticaret sitelerinin bu mecraya olan ilgisi de anlaşılıyor.

YOUTUBE REKLAMLARININ AVANTAJLARI

Youtube üzerinden yüklenen video içerikler sayesinde markalar sitelerindeki trafiği ciddi şekilde yükseltebiliyor. Yüksek maliyetli TV reklamı vermek yerine Youtube’de daha düşük bütçeyle daha fazla kitleye ulaşmak markalara cazip gelebiliyor. Videonuzun tamamı ya da 30 saniyelik bölümü izlenmediği sürece bu video reklamlarına ücret ödemiyor olmanız ise reklam maliyetlerini daha da düşürüyor. Youtube’un ‘bu adalet sistemini’ avantaja çeviren markalar, geçtiğimiz dönemdeler 5 saniyelik reklamlar hazırlayıp hiçbir ücret ödemeden ciddi kitlelere ulaştılar.

Peki Youtube’dan reklam nasıl verebilirim? Şimdi adım adım bu soruyu yanıtlayacağız. Öncelikle Youtube reklamı verebilmek için bir Adwords hesabınız olması gerekiyor:

1.Adım

Chrome, Firefox ya da başka bir tarayıcı üzerinden Youtube hesabınıza giriş yapın. Ardından https://www.youtube.com/intl/tr/yt/advertise/ adresine giriş yapın. Burada açılan sayfada “Başlayın” butonuna tıkladığınızda Youtube reklam sayfası açılacaktır.2. Adım

Ekranınızda açık olan sayfada öncelikle “Video reklam” isimli alana reklamını yapmak istediğiniz videonun linkini (URL’sini) yazmanız gerekiyor. Ya da ayrı bir sekmeden kanalınıza girip reklam vermek istediğiniz videonun URL’sini alarak bu alana kopyalayabilirsiniz. Tercih edilen bir diğer adım ise “Video reklam” alanına videonuzun başlığını yazabilirsiniz; Youtube ilgili videoları sıralayacaktır. Ancak en çok tercih edilen yöntem URL yapıştırmak.

3. Adım

Videomuzu seçtik bu aşamadan sonra yapmamız gereken bir reklam metni oluşturmak. Reklam açıklama metinlerinizi ve reklamınızın ön izleme resmini seçmeni gerekiyor. Ön izleme resminin çarpıcı ve dikkat çekici olmasında fayda var. Tüm işlemlerin ardından “Devam et” butonuna tıklayın ve reklamınıza tıklayan kişileri nereye yönlendirmek istediğinize karar verin. İki seçeneğiniz var; “Youtube kanalınıza mı” yoksa “Web sitenize” mi? Eğer web siteme seçeneğini seçerseniz sitenin URL’sini aşağıdaki alana girin.

4. Adım

Elbette bu reklamın maddi bir boyutu var. Bu aşamada reklam bütçenizi belirlemeniz gerekiyor. Elinizdeki reklam bütçesini günlük olacak şekilde ayarlamalı ve buraya girmelisiniz.

5. Adım 

Tüm bunlardan sonra faturalandırma işlemlerini tamamlamanız gerekiyor. Eğer Google Adwors hesabınız varsa reklamlarınızı direkt olarak reklamınızı yayınlayabilirsiniz. Açılan ekranda “Oturum Aç” butonuna tıklayıp Adwors hesap bilgilerinizi girmelisiniz. Reklam bilgilerinizi inceledikten sonra ödeme yapacağınız kartı seçip Kampanya Oluştur ve Başlat butonuna tıklayacaksınız. Videonuz Youtube’un reklam kurallarına uygun bulunması halinde 1 iş gününde onaylanıp yayınlanacaktır.



6. Adım

Hedef kitlenizi iyi analiz etmelisiniz. Çünkü bu adımda istediğiniz hedefleme ayarlarını yapacaksınız. Reklamınızın hangi ülkede, hangi etkinliklere göre ve hangi yaş aralığına ulaşmasını belirlemeniz gerekmektedir. Ulaşacağınız en iyi kitleyi yansıtacak ayarları yaptıktan sonra altta bulunan “Kaydet ve devam et” butonuna tıklayın.



Gördüğünüz gibi Youtube’dan reklam vermek aslında çok da zor değil. Ancak burada hedef kitle seçimi ve reklamın sonraki süreçte yönetilmesi, doğru analizlerin yapılması oldukça önemli. Aynı zamanda videonun kalitesi ve içeriğin dikkat çekiciliği de bir diğer önemli kriter. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda bu işi profesyonellere bırakmanızda fayda var…

Bir Cevap Yaz veya Yorum Yaz