01 Haz 2018

Influencer Marketing ( Etkileyici Pazarlama ) Nedir?

Gelişen teknoloji, internetin hayatımıza her geçen gün daha fazla yerleşmesi, akıllı telefonların en yakın dostumuz olması… 21. yüzyılda insanın doğası tamamen değişirken, pazarlama stratejilerinde de ciddi farklılıklar söz konusu. Artık geleneksel reklam yollarına ihtiyaç duymayan markaların ilk tercihleri, teknolojinin ve sosyal medyanın gücünü kullanmak. Dijital dünyanın zorlu rekabet ortamında şirketler ya da bireyler için en güzel tanıtım yollarından biri “Influencer marketing”tir. Reklam dünyasına 2016 yılında giren Influencer Marketing’in tam Türkçesi, “Etkileyici Pazarlama” olsa da anlaşılır tanımı, bilindik, ünlülerin veya kanaat önderlerinin bizzat deneyimlediği tanıklı reklamlardan başka bir şey değildir.

INFLUENCER MARKETİNG VE FENOMENLER

Influencer Marketing, Youtube, Facebook, Twitter, Periscope, İnstagram gibi sosyal medya ağlarında yüksek takipçi sayısına ulaşmış kişilerin bir ürün ya da markayı belirlenen içerikle takipçilerine tanıtmasıdır. Influencer marketing, bir ürünün internet üzerinden ağızdan ağza yayılarak bilinirliğinin arttırıldığı bir pazarlama stratejisidir. Ya da başka bir şekilde tanımlamak istersek sosyal medyada fenomen olmuş kişilerin markanızı tanıtmasıdır. Özellikle günümüzde fenomen sayısının git gide arttığı ve sosyal medyanın hayatımızın tam merkezine yerleştiği bir dönemde müşteriler, beğeniyle takip ettikleri üçüncü kişilerin görüşlerinden büyük ölçüde etkilenirler.

NEDEN INFLUENCER MARKETİNG?

Peki Influencer Marketing’in en önemli avantajı ne diye soracak olursanız? Hemen hemen her kullandığımız sosyal medya mecrasında çok sık bir şekilde reklam ya da tanıtımlarla karşılaşıyoruz. Haliyle tüketici de bu durumdan çok memnun olmuyor. Ancak Influencer Marketing sayesinde doğal bir reklam havası vererek tüketiciyi kolayca etkileyip ürünü sevdirebiliyorsunuz. Bu pazarlama yönetiminin günümüzde bu kadar popüler olmasının en önemli nedeni olarak da bu gösteriliyor. Yani kişi etkilendiği, sevdiği, fikirlerine saygı duyup takip ettiği kişinin önerilerini dikkate alıp onun tanıttığı ürünü daha çabuk sahiplenebiliyor.  Markalar ayrıca Influencer Marketing ile satın alma niyeti olmayan kullanıcıları da etkileyebiliyor, toplulukları ürün ve hizmetleri hakkında konuşma, düşünmeye yöneltebiliyor. Yani başarılı bir Influencer Marketing çalışması çok daha büyük maliyetli bir PR kampanyasından daha etkili olabiliyor.

DAHA HIZLI TANITIM İÇİN INFLUENCER MARKETİNG

Bu pazarlama tekniği kullanarak hem marka bilinirliğinizi hem potansiyel müşteri sayınızı hem de dijital pazarlamadan elde ettiğiniz geliri bir anda yükseltebilirsiniz. Doğru bir “Influencer” yani Türkçe tanımlarsak “etkileyen” kişiyi bulduğunuz zaman markanız için doğru müşterilere çok daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ayrıca geleneksel reklam uygulamaları etkisini yavaş yavaş kaybederken, “müşteri” diye nitelendirdiğimiz kullanıcılar da bu reklamları umursamaktadır.

 

BAŞARILI BİR INFLUENCER MARKETİNG İÇİN NELER GEREKLİ?

Doğru kişiyi seçin: Artık sosyal medyada herkes bir blog yazıyor, tweet atıyor, Instagram ya da Youtube’dan paylaşımlar yapıyor. Fakat bazı kullanıcılar diğerlerinden çok daha yetenekli ve paylaşımları belli bir topluluktan daha fazla etkileşim alıyor. Influencer Marketing yaparken, dikkat etmeniz gereken birinci kural, ürün ve hizmetinizi satın almaya yönlendirecek en doğru kişiyi kanaat önderini (ınfluencer) seçmeniz. Bu, markanız için pazarlama çalışması yapacak kişiyi seçmeniz anlamına geliyor. Çalışacağınız Influencer’ın gerekli bilgi donanımına sahip olması ve güvenilir olması en önemli tercih sebeplerinden biri. Çünkü Influencer’ın yapacağı bir hata doğduran sizin markanızla ilişkilendirilecek gelişmelerdir ve firmanız için ciddi bir krize neden olabilir.

Fikirlere açık olun: Tabii ki markanızı sizden daha iyi tanıyan biri yok ve ürünün nasıl pazarlanacağına dair en ideal fikir size ait… Ancak buna rağmen fikirlere açık olun. Özellikle birlikte çalışacağınız Influencer’ın söylediklerini kulak ardı etmeyin. Kanaat önderiniz, takipçilerini çok iyi tanır ve net tür bir çalışma yapılacağıyla ilgili size parlak fikirler verebilir.

SEO değerlerine bakın: Sosyal medya çok güvenilir bir mecra değil! Elbette orada da kandırmalar olabiliyor ve insanlar hayal kırıklığına uğrayabilir. Markanızı tanıtmak size başta heyecan verici gelebilir ancak bizden söylemesi dikkatli olun. Anlaşmayı düşündüğünüz Influencer’dan Google Analytics sonuçlarını ya da İnstagram, Facebook ve Youtube’daki istatistik sonuçlarını isteyin. Influencer’ın etkişim oranlarını görmeniz işini kolaylaştıracaktır. Kontrol etmeniz gereken diğer kilit noktalar ise; domain yetkisi, SEMrush Organik Anahtar Kelimeler, SEMrush Organik Trafik, tekil ziyaretçi, trust flow (güven akışı), citation flow (kaynak akışı), paylaşım başına etkileşim, hedef kitle bilgisi (yaş, konum, cinsiyet)

Bir Cevap Yaz veya Yorum Yaz