11 May 2018

Dijital Ajans Nedir?

Dijitalleşen dünyada birçok ürün ve hizmet teknolojinin hızına kendisini kaptırırken, reklam hizmeti veren ajanslar da değişime uğramıştır. Geleneksel reklam ajansları, teknoloji çağında “dijital” kelimesinin önemini pek çabuk kavramış ve bünyelerine dijital ekini almıştır. Peki Dijital Ajans nedir? İçinde “internetin” olduğu her türlü işin uzmanıdır Dijital Ajanslar… Bunu bir tanıma dönüştürmek istersek; Dijital Ajanslar, geleneksel reklam ajanslarından farklı olarak internet üzerinden kullanılabilen tüm online ve dijital mecralarda pazarlama faaliyetlerini yürüten ajanslardır. Web tasarımı, mobil uygulama geliştirme gibi işlemlerin yanı sıra SEM (Arama Motoru Reklamları), SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), sosyal medya yönetimi, sosyal medya reklamları, içerik stratejisi oluşturma ve bu stratejiler kapsamında pazarlama bütçelerini yönetmek gibi birçok alanı kapsamaktadır.

Yaratıcılık olmazsa olmazdır. Online reklamcılık araçları kullanılır, reklamı yapılan ürün veya hizmeti doğru hedef kitleye ulaşması amaçlanır. Hemen hemen bütün markaların dijital dünyada var olma zorunluluğu, giderek artan sosyal medya etkinliği, geleneksel medyanın ulaşım ekseninin daralması ve içeriğin bizzat dijitale evrilmesi, bu tarz ajansların konumunu ciddi anlamda pekiştirmiştir.

Dijital Ajans Nedir

DİJİTAL AJANS NE İŞ YAPAR?

Bir firmanız var ve siz şirketinizin bilinirliğini mi arttırmak istiyorsunuz? Bunun için yapmanız gereken şey bir dijital ajansın kapısını çalmak… Dijital ajanslar, firmanıza ait web sitesinin arama motorları sıralamasında yükselmesini sağlar, web sitesi trafiğini arttır, daha çok kitleye ulaşmanızı sağlar. Bu sayede firmanın bilinirliği artarken, belirlenen doğru pazarlama stratejileri sayesinde de kazancınız yükselir. Kullanılan bir diğer yöntem de sosyal medyadır. Ülkemizde 54 milyon internet kullanıcısı olduğu ve sosyal medya kullanım yaygınlığı göz önünde bulundurulduğunda sosyal medya yönetimini profesyonellere bırakmanız firmanız için faydalı olacaktır. Dijital pazarlamanın doğrudan hedef ulaşma konusundaki en önemli metotlarından biri Google Adwors reklamlarıdır. Doğru strateji belirlendiğinde demografik hedefleme özelliği sayesinde hitap etmek istediğiniz kitlenin yaşadığı yeri, yaş aralığını ve cinsiyetini seçebilirsiniz. Bu şekilde doğrudan hedef kitleye ulaşırken, reklam için ayıracağınız bütçeyi de belirleyebilirsiniz. E-mail marketing de yine dijital ajansların kullandığı yöntemlerden biridir. Amaç yine daha çok müşteriye ulaşmaktır.

DİJİTAL AJANSLAR HANGİ KONULARDA HİZMET VERİR?

  • SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması)
  • Facebook ve İnstagram reklamları yönetimi
  • Web tasarım
  • Site trafik analizi
  • Performans takibi ve raporlaması
  • Sosyal medya yönetimi
  • SEO – Search Engine Optimisation (Arama Motoru Optimizasyonu)
  • Content Marketing (İçerik Pazarlaması)
  • E-mail marketing (e-posta pazarlaması)

Bir Cevap Yaz veya Yorum Yaz