19 Tem 2018

Sosyal Medya Yönetimi Nedir

Çağımızda artık herkes birer sosyal medya kullanıcısı… Facebook, Instagram ve Twitter gibi başlıca sosyal mecralar artık hayatımızın önemli bir parçası. Bu durum markalar için de geçerli. Değişen reklam stratejileri yeni alanları ortaya çıkarırken; dijital ajanslar, verdikleri sosyal medya yönetimi hizmetiyle markaların sosyal medyadaki itibarını yönetmektedir. Tek bir tanım yapmak istersek; Sosyal Medya Yönetimi ile markaların dijital dünyadaki konumunu belirlenirken, pazarlama stratejisi ve  kurumsal kimlik çalışmaları da yine bu alanda yapılır.

Sosyal medya yönetimi, sayfaların ve hesapların nasıl kullanılması gerektiğini, sürecin nasıl işlemesi gerektiğini, kriz anında nasıl bir strateji belirleneceğini ve imaj yönetiminin nasıl yapılması gerektiğini gösteren komplike bir hizmettir.

 

Sosyal medya yönetiminde dikkate alınması gereken bazı temel unsular:

 

  • Hedef kitle belirleme

    • Öncelikle hedef kitlenizi iyi belirlemeniz gerekmektedir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin cinsiyeti, yaş aralığı, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmelisiniz ve buna göre reklam kampanyaları oluşturmalısınız. Bu sayede daha hızlı ve direkt olarak hedef kitlenize ulaşabilir, sizi takip eden insanlarla doğrudan iletişim kurabilirsiniz.

 

  • İçerik Yönetimi:

    • En önemli adımlardan biri içerik yönetimidir. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak istiyorsanız eğer sabırlı ve istikrarlı bir şekilde içerik yönetiminden vazgeçmemelisiniz. İçeriklerinizi hazırlarken hedef kitlenizin nelerden hoşlandığınız iyi tespit etmeli ve ona göre bir dil belirlemelisiniz. Bu sayede hedef kitlenizle aranızdaki iletişimin güçlü kalmasınız sağlayabilirsiniz.

 

  • Diyalog Yönetimi

    • Her markanın müşterilerine karşı sorumlulukları vardır. Sosyal medyada markanızla reel bir temas kurmasanız da sanal gerçeklik kurallarını unutmamalısınız. Müşteri ilişkileri yönetiminin dijital dünyadaki ismi diyalog yönetimidir. Hedef kitlenizle aranızdaki bağı güçlendirmeyi hedefliyorsanız, takipçilerinizin şikayet ve önerilerine karşılık vermelisiniz. Böylelikle ne tür paylaşımlar yapmanız gerektiğini daha kolay belirleyebilirsiniz.

 

sosyal-medya-yonetimi

 

  • Rakip Analizi

    •  Tüm sosyal medya çalışmalarınızı başlatmadan önce ve devam eden süreçte de belirli zaman aralıklarıyla yapılması gereken bir unsurdur. Rekabet dünyasının doğurduğu sonuçları iyi analiz etmelisiniz. Bunun da yolu rakip analizinden geçmektedir. Rakiplerinizin sosyal medyada nasıl bir dil kullandığı, ne tarz paylaşımlar yaptığı, hangi mecraları hangi sıklıkla kullandıklarına dikkat etmelisiniz.

 

  • Reklam Yönetimi

    • Geleneksel reklam yöntemlerinin popülerliğini kaybettiği bir ortamda sosyal medyada verilen reklamların sayıları ciddi bir artış göstermektedir. İnternet reklamlarını tercih eden markaların sayısının artması, sosyal medya yönetiminde yeni bir alanın doğmasını sağlamıştır. Reklam Yönetimi markalar için maliyetli bir iş olsa da sosyal medyada bu durum biraz daha farklıdır. Hedef kitlenize doğrudan ulaşabildiğiniz sosyal medya reklam yönetimi sayesinde reklam harcamalarınızı da düşürebilirsiniz.

 

  • Analiz

    •  Sosyal medyada yaptığınız her paylaşımın analizi önemlidir. Bu analizler sayesinde oluşturulan strateji size yol gösterecektir. Gerek arama motorlarında gerekse sosyal mecralarda hesabınıza dair istatistikleri ayrıntılı bir şekilde görebilirsiniz. Fakat daha kapsamlı bilgi almak istiyorsanız sosyal medya yönetimi yapan ajanslardan destek almak faydalı olacaktır.

Bir Cevap Yaz veya Yorum Yaz